Cum să te trezești când ești obosită

Cum să te trezești când ești obosită

Există o serie de lucruri pe care le poți face pentru a te trezi mai ușor. Dacă o afecțiune medicală te forțează să stai treaz până târziu, vei avea nevoie de puțin sprijin medical în această direcție.

 

Urmează o listă de sfaturi și tratamente care te pot ajuta să dormi mai bine și să te trezești mai energic.

 

Setează-ți un program de somn

 

Să te culci și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi este o necesitate dacă vrei să ai un program bun de somn și să te antrenezi să te trezești devreme.

 

Descoperă de cât somn ai nevoie - se recomandă șapte până la nouă ore pe noapte - și de asemenea să te culci suficient de devreme, astfel încât să te trezești simțindu-te complet odihnit.

 

Respectă programul de somn în fiecare zi, inclusiv în zilele libere și în weekend, iar corpul tău va începe în cele din urmă să se trezească natural.

 

Îmbunătățește rutina de culcare

 

S-ar putea să-ți sabotezi eforturile de a te trezi devreme fără să-ți dai seama. Consumul de cofeină în ultima parte a zilei și utilizarea dispozitivelor care emit lumină albastră înainte de culcare te pot împiedica să adormi.

 

Pentru a îmbunătăți rutina de culcare, încearcă să faci ceva relaxant înainte de culcare, cum ar fi să citești sau să faci o baie caldă, după care să-ți îmbraci pijamalele de damă preferate de pe Adictiv.ro.

 

Evită activitățile despre care s-a demonstrat că interferează cu ritmul biologic și provoacă insomnie, inclusiv:

 

  • ecranele, cum ar fi laptopul sau telefonul
  • consumul de cofeină cu șase ore înainte de culcare
  • statul prea mult timp în pat pe timpul zilei
  • consumul de alcool înainte de culcare

 

Pune telefonul cu alarma departe de pat

 

Oricât de tentant ar fi acel buton de amânare pentru a obține “câteva minute”, nu este deloc indicat pentru că duce la fragmentarea somnului.

 

Potrivit cercetărilor, fragmentarea somnului crește somnolența în timpul zilei, iar amețeala scade performanța și te face să te simți dezamăgit.

 

Dacă ești obișnuit să apeși pe snooze, încearcă să muți alarma departe de pat, astfel încât să trebuiască să te ridici pentru a o opri.


 

Mănâncă mai bine

 

O dietă sănătoasă îți crește energia și te ajută să dormi mai bine. Pe de altă parte, alimentele care sunt în general considerate nesănătoase te pot face să te simți lent și vor distruge nivelul de energie.

 

Urmărește o dietă echilibrată, plină de alimente care sporesc energia, cum ar fi fructele și legumele, cerealele integrale și alimentele bogate în acizi grași omega-3.

 

Fă exerciții fizice regulate

 

S-a dovedit că exercițiile fizice îmbunătățesc somnul și reduc sursele care pot provoca insomnie și somnolență excesivă, cum ar fi anxietatea și depresia.

 

De asemenea, crește nivelul de energie prin reducerea oboselii, inclusiv la persoanele cu afecțiuni asociate cu oboseala cronică, potrivit cercetărilor.

 

Bucură-te de lumina zilei

 

Lumina zilei te ajută să-ți reglezi ritmul cardiac și să îmbunătățești somnul.

 

Dacă primești puțin soare dimineața, te poate ajuta să-ți îmbunătățești starea de spirit și nivelul de energie pentru restul zilei. Încearcă să deschizi jaluzelele imediat ce te trezești, să bei cafeaua afară sau să mergi la o scurtă plimbare.

 

De asemenea, poți încerca să dormi cu jaluzelele deschise, astfel încât să te trezești la soare, asta doar dacă nu este prea luminos dormitorul tău noaptea.

 

Obține un studiu de somn

 

Dacă nu te poți trezi dimineața după ce ai încercat alte metode sau ai observat semne de avertizare privind tulburarea de somn, discută cu un medic despre o trimitere la un specialist în somn.

 

Participarea la un studiu de somn poate ajuta la diagnosticarea unei tulburări de somn care poate fi de vină pentru oboseala de dimineață.


 

Dacă ai tulburări de somn, tratează-le !

 

Dacă ești diagnosticat cu o tulburare de somn, cum ar fi insomnia cronică sau sindromul picioarelor neliniştite (RLS), tratamentul te poate ajuta să dormi și să te trezești mai bine. Tratamentul depinde de tulburarea de somn specifică și poate include:

 

  • medicamente eliberate pe bază de rețetă, cum ar fi ajutoare pentru somn sau medicamente pentru RLS
  • melatonina
  • un dispozitiv de respirație pentru apnee obstructivă în somn
  • terapie comportamentală
  • chirurgie pentru apnee obstructivă de somn

 

Semne că este posibil să nu dormi suficient

 

Dacă ai probleme cu trezirea dimineața este doar un semn că nu dormi suficient. Iata si altele:

 

  • căscat excesiv
  • iritabilitate
  • lipsa de motivație
  • oboseală
  • somnolență excesivă în timpul zilei
  • amețeală
  • apetit crescut

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!