Cum să adormi mai repede și să ai un somn mai odihnitor

Cum să adormi mai repede și să ai un somn mai odihnitor

Cu toții avem seri în care ne este greu să adormim sau ne trezim noaptea. Pentru mulți dintre noi, focarul de coronavirus (COVID-19) a reușit să deregleze și  somnul.

 

Somnul de bună calitate face o mare diferență în modul cum ne simțim, mental și fizic, așa că este important să avem un somn cu adevărat odihnitor.

 

Iată câțiva pași simpli pentru a avea un somn mai odihnitor și pentru a putea adormi mai rapid.

 

  1. Stabilește-ți o rutină 

 

Este posibil ca toate schimbările prin care ai trecut să fi făcut mai dificilă menținerea unei rutine constante, dar este esențial să ai un program regulat de somn.

 

Încearcă să te trezești, să mananci, să lucrezi în fiecare zi în același interval orar. Lucrul acesta îți va ajuta creierul să rețină orele la care vrei să fi activ și orele la care vrei să dormi. Astfel, organismul tău îți va spune singur când este timpul să dormi și îți va da o mână de ajutor.

 

Nu uita că rutina de somn începe mult înainte de a te pune efectiv în pat. Ia-ți suficient timp pentru a te relaxa, pentru a te îmbrăca în pijamale iar la urmă pentru a te așeza în pat.

 

Lucruri precum lectura, întinderile ușoare sau meditația sunt o modalitate bună pentru a te relaxa, iar păstrarea telefonului în afara dormitorului, te va ajuta deasemenea să adormi.

 

  1. Gestionează-ți grijile

 

Există lucruri pe care le poți face în timpul zilei pentru a-ți gestiona grijile, cum ar fi să vorbești cu cineva în care ai încredere și să te oprești din a urmări programe TV cu puternic impact emoțional.

 

Dacă stai deseori treaz și îngrijorat, alocă-ți timp înainte de culcare pentru a face o listă de lucruri de făcut pentru ziua următoare - asta poate fi o modalitate bună de a-ți liniști mintea.

 

Folosirea unor tehnici precum reîncadrarea gândurilor nefolositoare ar putea ajuta, de asemenea.

 

  1. Pregătește-ți corpul pentru somn

 

Sănătatea noastră fizică și modul în care avem grijă de corpul nostru pot avea un efect mare asupra somnului nostru. Poate fi ușor să cazi în plasa unui stil de viață nesănătos care îți poate înrăutăți somnul, mai ales în zilele acestea.

 

Consumul de cofeină, alcool, nicotină sau o masă copioasă prea aproape de ora de culcare te poate împiedica să adormi și să pierzi somnul profund. Încearcă să le eviți înainte de culcare și vezi cum lucrurile se îmbunătățesc.

 

Exercițiile regulate sunt, de asemenea, grozave pentru somn. Nu uita să eviți orice lucru prea viguros chiar înainte de culcare.

 

  1. Creează un mediu odihnitor

 

Lucrurile simple pot avea un impact mare atunci când vine vorba de a adormi.

 

În general o temperatură mai scăzută a camerei, te poate ajuta să adormi mai rapid. Acest lucru depinde de la persoană la persoană, prin urmare încearcă să găsești cea mai potrivită temperatură pentru tine.

 

Simplul fapt că îți pui telefonul departe de tine, pe modul silențios și cu fața în jos pentru a reduce lumina produsă când primești notificări, te poate ajuta să intri în starea de somn profund pe care ți-o dorești.

 

Unii oameni consideră de asemenea utilă folosirea sunetelor ambientale precum ploaia, muzică blândă sau sunetul greierilor.

 

Și nu uita, un set de pijamale de damă confortabilă pot face diferența. Intră chiar acum pe Adictiv.ro și plasează o comandă!

 

  1. Înfruntă-ți insomnia

 

Dacă de regulă nu reușești să adormi și ai o senzație de odihnă, profită de asta făcând ceva care să te liniștească dar care să te și obosească în același timp. Încearcă să citești sau să te uiți la un documentar. Poți încerca de asemenea să asculți muzică liniștitoare.

 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!